Stockholms Stad söker avtalsförvaltare livsmedel, vik

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Stockholms stads serviceförvaltning har i uppdrag att svara för stadens gemensamma löne- och ekonomiadministration, upphandling, kontaktcenter och växel. Verksamhetsområde Upphandling & Inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 45 medarbetare plus 3 enhetschefer och 1 verksamhetschef.

Under ordinarie avtalsförvaltares deltidsfrånvaro behöver vi stöd och söker därför en vikarierande förvaltare för cirka ett års tid. Anställningen är placerad på Avtalsenheten som är en av tre enheter på avdelningen.

Arbetsbeskrivning

Detta är en spännande tjänst för dig med matintresse där du får möjlighet att arbeta brett med frågor gällande livsmedel. I samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens avtal rörande leveranser av livsmedelsprodukter till verksamheter inom förskola, skola samt äldreomsorgen. Du är också med och anordnar Stockholms stads matmässa. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:

• för dialog med stadens beställare rörande leverans- och sortimentsfrågor samt hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar.
• deltar och tar fram kravspecifikationer i upphandlingar inom livsmedelsområdet
• följer upp och sammanställer statistik avseende verksamheternas inköp
• svarar även för att sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter
• har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning. Du har även:

• god kännedom om livsmedelsprodukter
• kännedom om livsmedelshantering i storkök är meriterande
• är van användare av IT-verktyg för hantering av sammanställning och presentation av inköpsstatistik mycket goda kunskaper i Excel
• dokumenterad utbildning inom för området relevanta ämnen, exempelvis kostvetenskap/kostekonomi eller nutrition är meriterande
• Erfarenhet av systemet Hantera Livs är meriterande

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett innovativt arbetssätt. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett intresse av att jobba serviceinriktat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ort: Stockholm/Globen
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2019/5352
Kontakt:
Mattias Wiberg, Enhetschef, 08-508 118 95
Adrian Malmberg, HR konsult, 08-508 117 31
Facklig företrädare:
Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29
Sabina Engman, SACO , sabina.engman@stockholm.se
Sista ansökningsdag: 2019-09-24


Sista ansökningsdag
2019-09-24

Referensnummer
2019/5352