Vi på Knowit har nu samlat all vår kompetens och styrka kring sourcing i ett separat bolag för att på bästa sätt hjälpa våra kunder att stärka sina verksamheter i en nära tredjepartrelation och leverans som håller ur alla perspektiv, på riktigt! Därför behövs du som också brinner för IT-sourcing och viljan att arbeta såväl strategiskt som operativt för att få ut effekterna av inköpen, på riktigt!
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter dig som har flera års erfarenhet inom inköp och intresset för IT samt förmågan att skapa goda affärer. Du är affärsmässig, lösningsorienterad, ödmjuk och sätter stort värde vid kvalité.
Som anställd konsult på Knowit Insight Sourcing jobbar du tillsammans med ca tjugo andra konsulter, två konsultchefer och VD. Vi befinner oss på en spännande utvecklingsresa där du behövs.
Hos oss kommer du att få stort ansvar att leda och genomföra spännande IT-inköpsprojekt hos våra kunder som befinner sig inom såväl offentlig som privat sektor. Våra uppdrag omfattar ofta hela affärens livscykel; inbegripet förstudie och analysfas, upphandling och implementering. Uppdragen genomförs ofta i team där du har med dig en eller flera kollegor.
Vem är du?
Vi tror att du har arbetat som inköpare/upphandlare i något eller några år inom offentlig sektor eller som konsult. Det är meriterande om du även arbetat mot privata sektorn.
Vi värdesätter att du tycker om att engagera dig i dina kollegors vardag och tillsammans vara delaktig i att utveckla vår gemensamma verksamhet. Som person tror vi att du motiveras av att arbeta proaktivt, bygga relationer och leverera mervärden till kund. Förmodligen tycker du också att det är roligt att hitta lösningar på intressanta och komplexa frågor genom att utforska och vara nyfiken. Vi hoppas att du, precis som vi, tycker det är viktigt att utvecklas tillsammans med dina kollegor och ha roligt på jobbet.
Du känner igen dig i följande beskrivning:
• Du är väl bekant med LOU och fokus i uppdragen ligger på att generera en god affär och maximal nytta för kunden och kundens kund.
• Du har i rollen som upphandlare/konsult ansvarat för genomförandet av hela upphandlingsprocessen.
• Du driver självständigt arbetet framåt och har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningarna ändras.
• Du är en skicklig projektledare och kommunikatör.
• Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
• Du är förtrogen med minst ett upphandlingsverktyg, såsom tex? Tendsign eller E-avrop.
• Du har en relevant akademisk examen, genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt.
Det är meriterande om du även känner igen dig i följande:
- • Du har erfarenhet av dialogbaserade upphandlingsförfaranden.
- • Du har erfarenhet av IT-upphandlingar.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek. Välkommen att kontakta Cecilia Hasslev Billing på 0733-41 41 98 eller cecilia.hasslev.billing@jurek.se, alternativt Evelina Thimper på 0706-96 67 10 eller evelina.thimper@jurek.se
Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 26 februari. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Om Knowit
Vi är digitaliseringskonsulter som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions.
Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår kultur präglas av öppenhet, förståelse för kundens affär, hög specialistkompetens och en vilja att ständigt utvecklas.
Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2 600 medarbetare representerade på 15 orter i Sverige, fem i Norge och på två i Danmark samt en vardera i Finland och Tyskland. Knowit är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm.