Upphandlare/inköpare till Kungälvs kommun

Om arbetsplatsen

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kommunkansliet ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration. Enheten har 30 medarbetare av vilka fem ingår i upphandlingsgruppen. Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och använder sig av upphandlingssystemet Kommers men även avtalsdatabasen proceedo. Gruppen består i dagsläget av fyra upphandlare och en avtalscontroller som arbetar i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. Inom upphandlingsområdet har kommunen samarbeten med Göteborgs Stad men även med de övriga grannkommunerna. Enheten tillämpar en tillitsbaserad styrmodell där varje medarbetare har ett stort ansvar och mandat att själv föreslå förbättringar och driva utvecklingsarbete tillsammans med kollegor och chef.

Eftersom en av våra kollegor ska gå i pension och en annan byta jobb söker vi nu två upphandlare med några års erfarenhet av inköpsarbete till gruppen.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare i Kungälv har du ansvar för planering och genomförande av upphandlingsprojekt inom olika inköpsområden med skiftande komplexitet. Tillsammans med olika uppdragsgivare inom kommunens verksamheter leder du upphandlingsarbetet, upprättar upphandlingsunderlag, ansvarar för anbudsutvärdering och avtalsutformning samt avtalsuppföljning. Vidare arbetar du med intern rådgivning, förhandlingar, utbildning samt avtalsförvaltning i syfte att åstadkomma goda affärer för kommunmedlemmarna. I tjänsten ingår vidare att bevaka rättsutvecklingen inom offentlig upphandling och ta de initiativ som behövs. Det ingår att informera och utbilda organisationen i inköpsfrågor och de ramavtal som kommunen tecknat.

I en av tjänsterna kommer det också ingå att göra årliga uppföljningar av ramavtalen på aggregerad nivå, där bl.a, avtalstroheten och antalet anbud per upphandling ska redovisas till kommunstyrelsen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• tre års erfarenhet av inköpsarbete i offentlig sektor.

Vi tror att du som person är prestigelös, med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Förmodligen tycker du om att driva projekt och får energi av att samarbeta med olika kompetenser i en stor och komplex organisation. Du är noggrann, har integritet och ett intresse för inköp inom offentlig verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Anställningens omfattning

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer hållas under vecka 28, 2021.

Ansökan

Referensnummer:   A1041054
Sista ansökningsdag: 2021-07-07
Antal tjänster: 2


Sista ansökningsdag: 2021-07-07
Antal tjänster: 2

Kontaktperson
Erik Lindskog
Administrativ chef
0722038513
Erik.Lindskog@Kungalv.se

Facklig företrädare
Ulf Liljeros, Vision, 0303-239392

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *