Upphandlare som vill vara med och forma ny strategisk funktion

Om oss

Inom norra Dalarna bor cirka 35000 invånare och här finns över 1000 företag som tillsammans med ett stort antal fritidshus och turister, såväl sommar som vinter, ska förses med dricksvatten och hållbara lösningar inom avfallshanteringen. Med uppdrag att verka för ”ett hållbart liv – tillsammans” finns Nodava AB (Norra Dalarna Vatten & Avfall) som är ett kommunalt bolag, gemensamt ägt av Mora, Orsa och Älvdalens kommuner.

Nodava söker dig som har intresse att forma en ny strategisk funktion som upphandlare i en spännande bransch. Trivs du i en nyckelfunktion och vill utvecklas strategiskt ur ett brett perspektiv är det här ett uppdrag för dig. I uppdraget kommer du ha utvecklande samarbeten med såväl interna som externa kontakter och du kommer också erbjudas individuellt mentorstöd och långsiktig utvecklingsplanering för ditt egna lärande.

Nodavas upphandlingskompass är att varor, tjänster och entreprenader ska inköpas med rätt kvalité till lägsta kostnad och med högt miljömedvetande. Den strategiska målsättningen är att bolaget genom sina inköp ska medverka till en marknadssituation som präglas av uthållighet och välfungerande konkurrens samt underlättar för små och medelstora företag att uppträda som leverantörer. Som stöd använder vi oss av upphandlingsverktyget e-Avrop.

Funktionen rapporterar till VD och är placerad i staben som är bolagets styr- och stödfunktion inom ledningsstöd, dokumenthantering, verksamhetsstyrning och uppföljning, kommunikation och HR.

Dina arbetsuppgifter

  • Samordna, genomföra och följa upp såväl ramavtalsupphandlingar som objektspecifika upphandlingar av entreprenader i nära samarbete med interna beställare.
  • Följa upp tecknade avtal och administrera bolagets avtalsdatabas.
  • Utveckla Nodavas processer kring upphandling och avtalsuppföljning.
  • Utbilda samt ge råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor.
  • Samverka med upphandlingsverksamheten inom Mora, Orsa och Älvdalen.
  • Företräda Nodava i olika nätverk och i kontakter med näringsliv, myndigheter och organisationer utifrån ansvarsområdet.

Din profil

Vi söker dig som har högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller motsvarande kunskapsnivå förvärvad på annat sätt. För uppdraget krävs mycket goda kunskaper om lagar och regler inom offentlig upphandling (LOU och LUF) samt erfarenhet från inköps- och/eller upphandlingsarbete. En fördel är om du har erfarenhet från arbete med objektupphandlingar av entreprenad. Meriterande är erfarenhet från projektledning och kunskaper om svensk offentlig förvaltning.

Uppdraget kräver ett strukturerat arbetssätt i kombination med förmåga att se möjligheter i förändringar och kunna anpassa sig till ändrade omständigheter. När du stöter på utmaningar möter du de gärna utifrån ett kreativt angreppssätt.

Att kunna kommunicera såväl muntligt som skriftligt på ett tydligt sätt är mycket viktigt för att säkerställa korrekt information i processen samt att förväntningarna är tydliga för alla berörda parter. Du tycker om att samarbeta med andra och har ett serviceinriktat bemötande.

För att lyckas i rollen krävs omdöme och hög integritet. Du förhåller dig till uppdraget ur ett brett och långsiktigt perspektiv samt har förmåga att tänka i flera konsekvensled. Meriterande är en förmåga att kunna belysa och analysera frågor i ett större sammanhang, till exempel utifrån verksamhetens, organisationens eller samhällets perspektiv.

Då tjänsten kan innebära resor inom regionen krävs B-körkort.

För att trivas hos oss ska du tillsammans vilja utveckla framtiden med engagemang, stolthet och ansvar för våra kunder och varandra. Din arbetsplats blir i Nodavas fina lokaler i Orsa. Arbetet innebär heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ansökan och mer information

Vill du vara med och tillsammans med engagerade kollegor utveckla en ändamålsenlig och kvalitetssäkrad upphandlingsverksamhet? Välkommen med din ansökan!

Ange referens ”Upphandlare” och sänd ansökan och CV via e-post till: info@nodava.se. Sista ansökningsdag: 3 november 2021.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Marilou Hamilton Levin, tel. 020-55 27 00 (via kundservice). Facklig kontaktperson: Pär-Olof Grannas, Vision, tel. 0250-55 27 09.

Mer information om Nodava hittar du på webbplats: www.nodava.se

Nodava undanber vänligt och bestämt alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp.


Sista ansökningsdag: 3 november 2021

Ansök genom att mejla cv samt ansökan till info@nodava.se och ange referens ”Upphandlare”.

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *