Upphandlare till SISAB

Har du ett brinnande intresse för upphandling och kunskaper inom entreprenadjuridik? Har du dessutom en förmåga att arbeta proaktivt och driva arbetet från kravställning till genomförande? Då kan du vara SISABs nya upphandlare!

Om tjänsten

Som upphandlare inom entreprenad tillhör du enheten för upphandling som ligger under avdelningen inköp. Avdelningen består idag av sju upphandlare samt stöd i form av administratör, inköpscontroller, marknadskoordinator, jurist samt registratur. Arbetet innebär att upphandla såväl entreprenader som ramavtal. I rollen arbetar du proaktivt med upphandlingarna, från strategi, kravställning till genomförande. Fokus ligger på vad som ska byggas och långsiktigt förvaltas. Arbetet innebär att ha ett grepp om planeringen och ta ägandeskapet över upphandlingen samt driva arbetet framåt. En viktig del i uppdraget är att ta fram verktyg för att säkerställa en väl underbyggd upphandling och en effektiv process. Rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt. Arbetet sker i mycket nära samarbete med de operativa avdelningarna och du arbetar i team med en annan upphandlare.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har några års dokumenterad erfarenhet av inköp, gärna från bygg- och fastighetsbranschen. Har du kunskap och erfarenhet inom entreprenadjuridik, LOU och allmänna bestämmelserna (AB, ABT, ABFF och ABK), IT-upphandlingar ser vi det som meriterande. Utöver detta tror vi att du är jurist, högskoleutbildad ingenjör, ekonom alternativt har YH-utbildning inom inköp med lämplig bakgrund. Vidare uttrycker du dig väl i svenska i både skrift och tal.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och pragmatiskt i ditt tankesätt, samtidigt som du är reflekterande och ställer frågor för att säkra ett välgrundat upphandlingsunderlag. Du är affärsmässig, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål. Då arbetet sker i projektform, med många kontaktytor, är det av yttersta vikt att du har en förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt, pedagogiskt och ödmjukt sätt.

SISAB erbjuder dig

På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.

Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.

Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket, som 2020 blev utsett till Stockholms friskaste företag. Vill du vara en del av ett engagerat team, då är SISAB företaget för dig!

Vill du veta mer?

https://sisab.se/sv/om-sisab/

Ansökan och Rekryteringsprocess

På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.

Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när vi rekryterar. Därför anser vi att bakgrundskontroller är en naturlig del i vår rekryteringsprocess. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast 24 april. För mer information om tjänsten, kontakta Angela Johansson (Rekryterande chef) på 08 508 470 17. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marie Lagnheden (HR Business Partner) på 08 508  461 36.


Sista ansökningsdatum: 2021-04-24

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *