Upphandlingscenter i Dalarna söker både strategiska upphandlare och junior upphandlare

Vi är i en stark utvecklingsfas och erbjuder nu både affärsdrivna upphandlare  och ”talanger som gillar offentliga affärer” möjligheten att vara med och forma framtidens inköpsorganisation. Vi erbjuder ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en lagspelande organisation.

Om oss

Upphandlingscenter (UhC) är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora, Ludvika och Säter.

Vårt uppdrag är att svara för all upphandling och avtalsförvaltning, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara affärer.

UhC har huvudkontor i Ludvika och även kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Hedemora och Säter.

För närvarande är vi 22 medarbetare och vi rekryterar nu minst två upphandlare.

Vi gör årligen över 200 upphandlingar och sluter avtal för ca 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor – vi upphandlar allt från organisations-/ledarskapsutveckling, tekniska konsulttjänster, IT, livsmedel, fordon och fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.

Om de spännande tjänsterna

Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer tillsammans med duktiga kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och områden.

Du bidrar till affärsutvecklingen av Upphandlingscenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.

  • Tjänsten som strategisk upphandlare innebär att du arbetar med egna upphandlingar och har ansvar för tex marknadsanalys, strategiarbete och avtalsförvaltning. Du kommer självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.
  • Tjänsten som junior (taktisk) upphandlare innebär att du arbetar med egna mindre upphandlingar av varor och tjänster under handledning. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer till en början att vara att genomföra och stötta verksamheterna med direktupphandlingar och viss avtalsadministration. Över tid kommer komplexiteten i dina arbetsuppgifter att öka.

Möjlighet finns att inrikta tjänsterna mot områden där du har kunskap eller ett intresse.

Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med någon av våra kommuner t.ex. Avesta, Falun, Borlänge eller Hedemora. Det innebär i så fall att du får jobba med varierande upphandlingsfrågor några dagar i veckan på dessa orter.

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna en ekonomisk eller juridisk examen
  • Vi söker även dig som har en pågående eller avslutad YH/KY-utbildning med inriktning offentlig upphandling/strategiskt inköp
  • Mycket goda kunskaper i svenska, är duktig på både muntlig och skriftlig framställning samt har goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystem
  • Erfarenhet av projektledning och att arbeta i projektform
  • Erfarenhet av såväl offentlig verksamhet som av leverantörssidan

Din profil

För att lyckas i arbetet behöver du vara en ansvarstagande och social person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt men också vara en initiativrik och pragmatisk lagspelare.

Du är duktig på att informera och kommunicera så att det är lätt för dina kunder och kollegor att förstå. Tjänstens kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla och god samarbetsförmåga är en framgångsfaktor i arbetet. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vi erbjuder dig

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Inom Upphandlingscenter får du löpande kompetensutveckling och möjlighet till omvärldsbevakning. Vi erbjuder marknadsmässig lön och tycker det är viktigt att ge våra medarbetare goda förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv så vi erbjuder friskvårdsbidrag/friskvårdstid samt hälsoundersökningar till våra medarbetare. Vi ordnar regelbundet sociala aktiviteter.

Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.

I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna, läs mer på www.samarkand2015.com.

Anställningsform

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och tillträde sker efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placeringsort för anställningen är Ludvika. Tjänsterna som erbjuds innebär att man någon dag i veckan kan finns på plats i tex Avesta, Falun, Borlänge eller Hedemora.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Chef Upphandlingscenter Anders Karlin, 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se.

Upphandlingschef Mariana Hasselström, 0240-860 67 eller mariana.hasselstrom@ludvika.se.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2020-06-26. Vi tar endast emot ansökningar via “Sök jobbet” i denna annons eller via vårt rekryteringssystem som du hittar på www.ludvika.se/ledigajobb.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen. Var vänlig och ange i din ansökan vilken inriktning, 1) strategisk upphandlare eller 2) junior upphandlare du söker till.

Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.

Välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag
2020-06-26

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *