Varbergs kommun söker upphandlare

Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 64 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är vi cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Avdelning för upphandling- och e-handel i Varbergs kommun består idag av åtta upphandlare, tre e-handelsutvecklare samt en avdelningschef/jurist. I Varberg har vi samtliga avtalsleverantörer anslutna till vårt e-handelssystem Visma Proceedo och det är vi stolta över!

Nu söker vi en positiv och engagerad upphandlare till vår fantastiska avdelning för upphandling- och e-handel.

Arbetsuppgifter

Då en av våra medarbetare valt att gå vidare till nya utmaningar, söker vi nu dig som vill ha ett stimulerande och utmanande arbete där ena dagen inte är den andra lik och din delaktighet i olika uppdrag är nödvändig. Avdelningen ansvarar för att självständigt upphandla de ramavtal kommunen behöver, men vi hjälper också våra förvaltningar och bolag med objektsupphandlingar. Utöver upphandlingar hjälper vi även till med att tolka avtal, utvecklar våra leverantörskontakter, vi gör och hjälper till med förnyade konkurrensutsättningar, håller interna utbildningar med mera. Vi möter dagligen nya utmaningar.

Kvalifikationer

Du som har arbetat med upphandling inom offentlig sektor i minst två år och som fortfarande är nyfiken, social och prestigelös kommer att trivas bra hos oss. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Du ska ha god kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling. Kunskap och erfarenheter om LUF samt AMA-strukturen för Entreprenadupphandling är meriterande.

Du får gärna vara ekonom, tekniker eller jurist i botten. Vi gissar att du tänker brett, prioriterar med eftertanke och lätt hoppar mellan olika uppgifter. Du har en god social kompetens som innebär att du har en förmåga att kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor och flexibelt kan anpassa dig efter situationen.

Att leverera god service och ge ett bra bemötande både externt och internt ser du som en självklarhet. Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Förmågan att kunna leda upphandlingsprojekt samt att kunna hantera flera parallella projekt är en förutsättning.

God kunskap i Microsoft Office programmen och vårt Upphandlingssystem Tendsign är meritererande.

Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen ska du även bidra till att strategiskt utveckla upphandling- och e-handel inom Varbergs kommun.

Vi erbjuder dig både trevliga kollegor och spännande uppdrag i vår vackra stad vid havet. Vi ser fram emot din ansökan!

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2019-10-27
Referensnummer: A907918

Välkommen att göra en digital ansökan via ”Sök jobbet” i denna annons.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktperson

Laila Eklund
Upphandlingschef
0340-885 52
laila.eklund@varberg.se

Övrigt

Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


Ansök senast
2019-10-27

Referensnummer
A907918