För tionde året genomför Upphandling24 och Inköpsrådet just nu en omfattande kartläggning av årets löner för dem som arbetar med offentliga inköp och upphandling på kommuner, regioner, kommunala och statliga bolag samt myndigheter genom en digital enkätundersökning.
– I slutet av februari presenterar vi den samlade lönestatistiken som ger den mest heltäckande lönebilden där du kan jämföra hur du ligger till baserat på yrkesroll, erfarenhet, utbildning och ort och hur din lön skulle kunna påverkas av att till exempel flytta till annan ort eller byta inriktning, säger Bo Nordlin, ansvarig för lönestatistiken.
Enkätundersökningen har mejlats ut till Upphandling24:s och Inköpsrådets nyhetsbrevsprenumeranter. Om du inte är prenumerant eller inte har kvar mejlet kan du enkelt få enkäten skickad till dig genom att fylla i nedanstående formulär. Enkäten tar endast ett par minuter att besvara. Ju fler som svarar, desto mer exakt och användbar lönestatistik kommer kunna presenteras.
Håll utkik på Upphandling24.se, där vi presenterar årets resultat av löneenkäten i slutet av februari.
Vill du ta del av tidigare års lönestatistik hittar du den här.
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer