Regionalt Inköpsstöd till SKL Kommentus

Har du ett stort intresse för inköp och offentliga affärer? Gillar du dessutom människor och är en duktig relationsskapare? Då har vi tjänsten för dig! SKL Kommentus fortsätter att växa och söker därför två personer som vill vara med och skapa ännu mer nytta för våra kunder.

Tjänsten
I rollen som Regionalt Inköpsstöd kommer du ha mycket kontakt med koncernens kunder, stötta och träffa dem där de är verksamma. Inom ditt geografiska område kommer du således bli kundernas kontaktperson och deras väg in i vår organisation. Du kommer också bli en knutpunkt i koncernen för att förmedla viktig information och lärdomar från våra kunder för att vi ska fortsätta att utvecklas och bli en värdeskapande partner. För att möjliggöra detta har vi en arbetsstruktur där vi har interna möten på måndagar och fredagar för att kunna träffa kunder tisdag-torsdag.

Dina primära kontakter hos våra kunder kommer vara upphandlings-/inköpschefer, upphandlare och beställare därav att vi gärna ser att du erfarenhet av upphandlingar, LOU och ramavtal antingen som leverantör eller från offentlig sektor. Med hjälp av dina tidigare erfarenheter kan du exempelvis informera, stötta och avlasta kunden i hur och när de kan tillämpa våra ramavtal eller på andra sätt erbjuda koncernens utbud för att hjälpa dem bli framgångsrika i sina egna organisationer.

Var tjänsterna blir placerade är beroende av var du bor, dock ser vi att en av tjänsterna behöver ha närhet till vårt huvudkontor i centrala Stockholm där vi åtminstone vill att du är på måndagar och fredagar.

 Exempel  på arbetsuppgifter:
• Stötta och avlasta våra kunder i användandet av våra produkter och tjänster via fysiska möten, mail och telefon på ett professionellt sätt
• Bär med dig för kunden relevant information samt återkoppla kring deras frågeställningar och önskemål
• Kundmöten på operativ, taktisk och strategisk nivå
• Fånga upp kundernas behov och synpunkter för återkoppling in i vår organisation så att vi kan bli mer relevanta för våra kunder
• Medverka på konferenser, nätverksträffar, moderera seminarier, telefon- och skypekonferenser
• Delta och driva interna projekt
• Utbyta och dela med dig av din kompetens och erfarenhet internt

 Kvalifikationer
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom inköp/upphandling
• För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning
• God kännedom om ekonomiska styrprinciper och strategisk varu- och tjänsteförsörjning
• B-körkort
• Upphandlingserfarenhet och specifikt kring ramavtal ses som mycket meriterande

Din profil
För att lyckas i rollen så behöver du vara självgående och ha ett eget driv då arbetet innebär stort eget ansvar.
Du är social och har en strategisk ådra samtidigt som du är positiv, lyhörd och ödmjuk för kundernas behov och utmaningar. Detta innebär också att du bör vara nyfiken, lösningsorienterad och diplomatisk i ditt förhållningssätt.
Vi tror att du idag jobbar som upphandlare/inköpare, inköpscontroller, strategisk inköpare eller i en liknande roll där du är väl införstådd med vad som gäller för den offentliga marknaden.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.

Ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 15 februari 2019. Vi ser fram emot din ansökan!

Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Inköpscentral, SKL Media AB och AffärsConcept. SKL Kommentus koncernen har ca 140 anställda med kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet på vår www.sklkommentus.se
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats. Vi är sedan december 2018 en Great Place To Work-certifierad arbetsplats.

Kontaktinfo
Fredrik Lovén, Chef kundstöd
08-709 59 36

Daniel Yousefi, HR-ansvarig och gruppchef
08-709 59 93


Sista ansökningsdag
15 februari 2019