Upphandlingssektionen, Juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen

Har du goda kunskaper om LOU? Är du pedagogisk och vill utvecklas i en rådgivande roll? Som vår nya medarbetare kan vi erbjuda dig en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med andra strategiska inköpare där ni tillsammans kommer att sträva efter att varor och tjänster inhandlas korrekt inom Regeringskansliet.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att arbeta med strategiskt inköp och vara kategoriansvarig för en inköpskategori. Arbetsuppgifterna innebär att stödja Regeringskansliets medarbetare att, utifrån deras behov och kvalitetskrav, upphandla varor/tjänster affärsmässigt, effektivt och i enlighet med gällande rätt. Detta gör du genom att ge råd och stöd till Regeringskansliets medarbetare i upphandlingsfrågor och svara på frågor som rör avtalsförvaltning. Du kommer att genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling, projektleda och genomföra offentliga upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar med tillämpning av LOU samt bidra inom sektionens utvecklingsarbete.

Juridik- och affärsenheten är en enhet inom Regeringskansliets förvaltningsavdelning där upphandlingssektionen är en av två sektioner. Upphandlingssektionen har ett övergripande ansvar för Regeringskansliets upphandlingsverksamhet, strategiska inköpsarbete, rådgivning inom inköp samt för att utföra och stödja en god avtalsförvaltning. Upphandlingssektionen består för närvarande av elva medarbetare.

Läs mer om Förvaltningsavdelningen på www.regeringen.se

Din bakgrund och kompetens
Vi tror att du har inköpsutbildning från yrkeshögskola, akademisk examen inom t. ex. juridik eller ekonomi alternativt har kunskaper inom inköp och upphandling förvärvat på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av att självständigt projektleda och genomföra upphandlingar enligt LOU. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete med kategoristyrning eller liknande som metod.

Dina egenskaper
Du trivs med att samarbeta med andra och har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du jobbar strukturerat, förstår komplicerad text och är en driven skribent när du själv producerar skriftliga underlag. Det känns naturligt för dig att vara initiativtagande och ha fokus på hur inköp och upphandling kan bidra till verksamhetens mål.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta tf sektionschef Agneta Pålsson på telefonnummer 08-405 30 95. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Magnus Karlsson på telefonnummer 08-405 53 66. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00; Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson), ST (Susanna Wiener). Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan via “Sök jobbet” i denna annons där du når vårt rekryteringsverktyg senast den 16 september 2019.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.