Söker du ett omväxlande arbete med många kontaktytor? Då kan jobbet som upphandlare hos oss vara något för dig. Vi erbjuder dig kvalificerade arbetsuppgifter med goda utvecklingsmöjligheter i en stimulerande miljö på Drottninggatan i centrala Stockholm.

Stabsavdelningen vid ESV ansvarar för flera av myndighetens stödprocesser och arbetar med att skapa goda förutsättningar för hela kärnverksamheten. Avdelningen har ett särskilt ansvar för den myndighetsövergripande verksamhetsstyrningen. Inom avdelningen arbetar drygt 20 personer inom tre områden: ekonomi och inköp, HR samt utbildnings- och kommunikationsfrågor. ESV:s upphandlingsverksamhet tillhör ekonomienheten. I rollen som upphandlare kommer du ha ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom hela ESV. Du jobbar nära bland annat chefsjurist, GD-sekreterare och övriga medarbetare inom ekonomienheten.

Arbetsuppgifter

Du kommer självständigt leda och genomföra upphandlingar och avrop av varierande komplexitet tillsammans med beställare och vara ett kvalificerat stöd till verksamheten i upphandlingsfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande och omfattar både operativt och strategiskt arbete. Du förvaltar stöd och processer för att underlätta och förbättra kunskapen om offentlig upphandling. Vid behov kommer du hålla i interna utbildningar i anskaffnings- och upphandlingsfrågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är upphandlare med några års erfarenhet inom området. Du har relevant akademisk utbildning med inriktning på offentlig upphandling, företrädesvis inom juridik eller ekonomi alternativt YH-utbildning inom upphandling/inköp eller motsvarande. Vi förutsätter att du har dokumenterad kunskap i LOU och god datorvana. Du har erfarenhet av upphandling/inköp inom den offentliga sektorn. Erfarenhet av e-handel med tillhörande systemstöd är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen ställer höga krav på att du kan arbeta självständigt och att du planerar ditt arbete på ett strukturerat och kvalitetsmedvetet sätt. Vi söker dig som är engagerad och initiativtagande. Eftersom arbetet innebär samarbete med flera olika kontaktytor inom organisationen förutsätter vi att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och har för vana att skapa goda relationer. Vidare har du god analytisk och problemlösande förmåga samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Mer information

Anställningen är ett vikariat på ett år med tillträde från november eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan (personligt brev och cv) via ”Sök Jobbet” knappen här i annonsen, senast den 20 augusti 2017.

För mer information om jobbet kan du kontakta ekonomichef Joakim Lundgren på telefon 08-690 43 52 eller Victoria Wigren, HR-specialist, på telefon 08-690 45 19 (tillgängliga från 14 augusti). Fackliga kontaktpersoner, Saco och ST, nås via växeln, telefon 08-690 43 00.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.