Åklagarmyndigheten söker upphandlare

Diarienummer ÅM2019-1480

Nu söker vi en upphandlare för visstidsanställning till huvudkontoret i Stockholm.

Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen. Som upphandlare kommer du att få möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter, lära känna en spännande organisationen och bidra till ett kvalificerat upphandlingsarbete. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt.

Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

• Planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Förvalta och följa upp ingångna avtal
• Delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar
•Ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Har du erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom den offentliga sektorn eller har du erfarenhet av upphandling sedan tidigare och vill prova på en liknande tjänst i en annan organisation? Då är denna tjänst en utmärkt möjlighet att få variation i yrkesrollen, träffa nya arbetskamrater och berika yrkeserfarenheten! Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot juridik, upphandling/inköp, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Kunskap om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling
• Intresse av arbete med upphandling och inköp
• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta självständigt som upphandlare inom offentlig sektor.

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en visstidanställning med tillträde snarast fram till september 2020 med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.

Hos oss möter du en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsplats
Stockholm

Varaktighet
Visstidsanställning

Anställningsform
Heltid

Sista ansökningsdatum
2019-09-20

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontakter
Ann-Sofi Petersson, facklig kontaktperson ST
Tel: 010-562 51 62

Emma Lomstedt, personalhandläggare
Tel: 010-562 50 33

Irina Svensson, upphandlingschef
Tel: 010-562 62 02

Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S
Tel: 010-562 50 36


Sista ansökningsdatum
2019-09-20

Diarienummer
ÅM2019-1480