Avtalsförvaltare till Stockholms stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens – Öppenhet – Respekt – Ansvar.

Avtalsenheten

Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.

Avtalsenheten är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och enheten för e-handel. På avtalsenheten arbetar idag 11 medarbetare som avtalsförvaltare, inköpare, assistenter m fl. Inom enheten finns också beställningscentralen för persontransporter.

Till enheten söker vi nu en avtalsförvaltare till avtalsområdet Varor & Tjänster.

Avtalsförvaltare – varor & tjänster

Du ansvarar för löpande förvaltning och uppföljning av utvalda centrala avtal/ramavtal rörande varor och tjänster, såsom exempelvis förbrukningsvaror, kontorsmaterial och andra tjänsteavtal. Förvaltningen omfattar även samordnade avtal såsom exempelvis vitvaror och leksaker. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:

• för dialog med stadens beställare rörande avtals- och sortimentsfrågor samt hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar i stadens e-handelssystem
• stödjer Stadens beställare i avrops- och avtalsfrågor
• deltar i upphandlingsarbetet inom aktuella områden
• följer upp och sammanställer statistik avseende Stadens inköp
• eventuellt sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter
• har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter samt driver de frågor och ärenden som eventuellt uppstår inom aktuella områden

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp, upphandling och/eller avtalsförvaltning. Du har även:

• relevant eftergymnasial utbildning
• vana av att använda IT-verktyg, framför allt goda kunskaper i Office-paketet
• erfarenhet av LOU och arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav
• erfarenhet av likvärdiga uppgifter och områden i offentlig förvaltning

Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.

Vi kommer vid den här rekryteringen lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete?

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ort: Globen
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2019/7065
Kontakt
Mattias Wiberg, enhetschef, 08-508 118 95
Adrian Malmberg, HR-konsult, 08-508 117 31
Facklig företrädare
Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29
Sabina Engman, SACO , sabina.engman@stockholm.se
Sista ansökningsdag: 2020-01-07


Sista ansökningsdag
2020-01-07

Referensnummer
2019/7065

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *