Båstads kommun söker Upphandlingschef

Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.

Omgivet av hav i tre vädersträck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer.

Båstads kommun är en attraktiv arbetsgivare som strävar efter mångfald. Vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Genom sam-arbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten är en spännande arbetsplats med uppdraget att göra bra upphandlingar till nytta för skattebetalarna.

Enheten har en strategiskt viktig roll i kommunens upphandlings- och inköpsfrågor. Enheten har också en viktig roll som bärare av nyttan och kraven med offentlig upphandling.
Du kommer vara direkt underställd avdelningschefen för Verksamhetsstöd.

Avdelningen består förutom Upphandling av Ekonomi, HR och IT. Initialt kommer Upphandlingsenheter bestå av två personer och din uppgift kommer vara att bygga upp enheten samtidigt som du också driver egna upp-handlingsprojekt.

Kvalifikationer

Arbetet kräver att du har relevant akademisk utbildning inom exempelvis juridik samt goda kunskaper i LOU. Du har omfattande praktisk erfarenhet av offentlig upphandling och inköp och av att arbeta med upphandlingssystem.

För att lyckas i rollen som upphandlingschef ska du vara en person med god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och hög integritet. Vidare är det viktigt att du har förmåga till helhetssyn, är lyhörd, noggrann och pedagogisk.

Då Båstads kommun använder sig av elektronisk upphandling, e-handel och internkontroll är det meriterande att ha erfarenhet av detta. I dagsläget används system som Tendsign, Proceedo och Inyett.

Arbetet innebär många kontakter både internt och externt och det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt

Båstads kommun eftersträvar mångfald och ser gärna sökande som bidrar till detta.

Kommunen vill även verka hälsofrämjande och erbjuder en mängd olika friskvårdsaktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas.


Anställningsform Tillsvidareanställning Omfattning Heltid Tillträde Snarast Placering Båstads kommun Ansökan Ansök senast 2017-12-13 Referensnummer 167/17 Antal annonserade arbetstillfällen 1 Kontaktperson Kristina Geiger Kommunchef 0431-770 01 Facklig företrädare Ann-Britt Nilsson Vision 0431-773 31

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb