Upphandlingscenter Falun Borlänge-regionen söker två junior upphandlare

Vi är i en stark utvecklingsfas och erbjuder nu ”talanger som gillar offentliga affärer” chansen att utvecklas i en kreativ miljö till framtidens strategiska upphandlare. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.

Om oss

Upphandlingscenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande dalakommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara offentliga affärer.

Upphandlingscenter (UhC) har huvudkontor i Ludvika och även kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter och Hedemora. Sammanlagt är vi 22 medarbetare och vi behöver bli fler.

Vi gör årligen upphandlingar för ca 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor – vi upphandlar allt från organisations-/ledarskapsutveckling, tekniska konsulttjänster, IT, livsmedel, fordon och fastighetstjänster. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se.

Om de spännande tjänsterna

Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer tillsammans med duktiga kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och områden. Tjänsten som junior (taktisk) upphandlare innebär att du arbetar med egna upphandlingar av både varor och tjänster under handledning av erfarna strategiska upphandlare.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer till en början att vara att genomföra och stötta verksamheterna med direktupphandlingar. Över tid kommer komplexiteten i dina arbetsuppgifter att öka och du kommer självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare eller projektmedlem. Möjlighet finns att inrikta tjänst mot områden/bransch där du har kunskap eller ett intresse.

Du bidrar till affärsutvecklingen av Upphandlingscenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.

Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med någon av våra kommuner t.ex. Falu kommun, Borlänge kommun eller Hedemora kommun. Det innebär i så fall att du får jobba med varierande upphandlingsfrågor någon dag i veckan på dessa orter.

Kvalifikationer

Vi vill att du har

  • Högskoleutbildning med inriktning juridik, ekonomi, IT eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig, gärna kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet
    Vi söker naturligtvis också dig som har en pågående eller avslutad YH-utbildning med inriktning offentlig upphandling/Strategiskt inköp
  • Lätt för att utrycka dig i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete med offentlig upphandling och vana av upphandlingssystem
  • Erfarenhet av att leda utbildningar eller tala inför större grupper
  • Erfarenhet av såväl offentlig verksamhet som av leverantörssidan
  • Erfarenhet av att arbeta konsultativt och i projektform

Din profil

För att lyckas i arbetet behöver du vara en ansvarstagande och social person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska kunna arbeta självständigt men också vara initiativrik samt fungera drivande i de processer du involveras i.

Du är duktig på att informera och kommunicera så att det är lätt för dina kunder och kollegor att förstå. Tjänstens kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla och mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Vi erbjuder dig

Vi på Upphandlingscenter tycker det är viktigt att ge våra medarbetare goda förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv så vi erbjuder även friskvårdsbidrag/friskvårdstid samt hälsoundersökningar till våra medarbetare. Vi ordnar regelbundet sociala aktiviteter.

Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.

I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna, läs mer på www.samarkand2015.com.

Anställningsform

Vi erbjuder vikariat på heltid från och med tidigast 1 juli 2019 och som längst till och med 31 augusti 2020 med möjlighet till en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort för anställningen är Ludvika. Tjänsterna som erbjuds innebär att man någon dag i veckan kan finns på plats i tex Falun, Borlänge eller Hedemora.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Chef Upphandlingscenter Anders Karlin, 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se.
Upphandlingschef Mariana Hasselström, 0240-860 67 eller mariana.hasselstrom@ludvika.se.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-05-10. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du hittar på www.ludvika.se/ledigajobb.

Till andra rekryterings- och annonsföretag: Vi har redan valt våra samarbetspartners i samband med denna annons.

Välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag
2019-05-10

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb