Utvecklingsorienterad upphandlare till Socialförvaltningen

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning

På enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd, som ligger under administrativa avdelningen, arbetar tio medarbetare. Enheten ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna och kommunfullmäktige. På enheten utförs även utredningar och uppföljningar av föreningsstöd till ideella föreningar som genom sin verksamhet kompletterar socialnämndens egna insatser. Övriga arbetsuppgifter är juridisk rådgivning, avtalsvård, och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten håller på att etablera ett arbetssätt med aktivt och löpande utveckling av arbetsmetoder, uppföljning och utvärdering av resultaten.

Vi söker en utvecklingsorienterad upphandlare. Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning

Som upphandlare arbetar du med förvaltningens övergripande upphandlingsarbete, är rådgivande vid upphandlingar samt deltar i utveckling av rutiner och arbetssätt inom enheten. Du genomför upphandlingar kopplade främst till socialtjänst, ansvarar för hela upphandlingsprocessen och säkrar att upphandlingarna sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Du deltar i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer samt utvärdering och uppföljning av ingångna avtal. Ditt arbeta kommer utföras självständigt men också i nära samarbete med kollegor inom enheten.

Du kommer även arbeta mot den ideella föreningar, med avtalsuppföljning och IOP.

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har:

  • Högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning inom exempelvis upphandling, juridik eller ekonomi. Alternativ kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig.
  • Minst två års kvalificerat administrativ arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att själv genomföra upphandlingar.
  • Erfarenhet av juridiskt arbete.
  • Erfarenhet eller kunskap om socialtjänstlagen, lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LOU eller LOV.

Som person är du ansvarstagande och driver självständigt dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter. Du har en positiv inställning till nya idéer och förslag och kommer gärna själv med idéer för att förenkla och förbättra arbetssätt och metoder. Då du kommer att ha dialog och samverkan med både interna och externa partners behöver du vara tillmötesgående, ha en hög samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder dig

En centralt belägen arbetsplats i Farsta med ett mycket trivsamt kontor, god gemenskap och blandade åldrar.

Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
https://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholmsstad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Antal lediga befattningar
1

Sysselsättningsgrad
100%

Ort
Farsta

Referensnummer
2017/6489

Kontakt
Eva-Lotta Elmér, Enhetschef, 08-508 25 187
Linda Gustavsson, HR-konsult, 08-508 11 740

Facklig företrädare
Per Broman, Vision, 08-508 255 80
Kristofer Pasquier, Saco, 08-508 250 82

Sista ansökningsdag
2017-10-15


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb