Vill du vara med och skapa större samhällsnytta och Sveriges bästa arbetsplats? Det gör vi på SKL Kommentus Inköpscentral genom upphandling och engagemang! Vi vill att du bidrar till bägge – vill du?
Känner du dig redo att ta klivet och arbeta med större upphandlingar i projektform inom viktiga områden som rör bostad och entreprenad? Gillar du också att jobba med produkt- och tjänsteupphandlingar är denna tjänst helt rätt för dig! Hos oss får du möjligheten att utvecklas ytterligare i en organisation där upphandlingsfrågor är kärnverksamheten. Tillsammans med de vassaste medarbetarna gör vi skillnad och påverkar framtiden!
Tjänsten
Som upphandlare hos oss kommer du att leda, driva och genomföra upphandlingar på nationell nivå, från förstudie till avtalstecknande. Vidare har du ett nära samarbete med dina kollegor på upphandlingsavdelningen, våra kategori- och avtalsansvariga, kollegorna som arbetar med kundstöd och kundsupport samt vår juridiska avdelning. Du kommer att ha kategorin Bostad och entreprenad som din huvudkategori där du deltar i kategoriteamet och är den som stödjer andra i upphandlingar inom kategorin. Kategorin arbetar med avtal såsom bostadshus, vägmärken, beläggningsarbeten och VA-material etc. Du kommer även leda upphandlingsteamet i dina egna projekt samt vid behov delta i upphandlingsprojekt inom andra kategorier.
Vi arbetar mycket med våra relationer både till kund och marknad genom bl.a. hearings och workshops varför du ska trivas i en roll med många kontakter både internt och externt. I tjänsten finns det möjlighet att representera Kommentus i externa sammanhang, exempelvis kundmöten, föreläsningar eller andra typer av event. Vi ser också att det är viktigt att du har förståelse för offentlig upphandling och därmed kan skapa bra förutsättningar för goda affärer.
Placeringsort för denna tjänst kan vara i Malmö eller Göteborg.
Kvalifikationer
• Minst tre års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
• Relevant eftergymnasial utbildning
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter
• Erfarenhet av projektledning är meriterande
• Erfarenhet av entreprenadupphandling är meriterande
Profil
För att lyckas hos oss ser vi att du har ett stort engagemang och är nyfiken. Du vill utvecklas och lära dig nytt men även dela med dig av dina kunskaper till andra. Vidare har du förmågan att driva stora projekt framåt och enligt tidsplan samt se den goda affären. Vi tror att du är en lagspelare som bidrar till en positiv laganda och som tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor. I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Sista ansökningsdag är 6 maj 2018.
Besök oss gärna på SOI i Jönköping 16-18/4, så får du träffa oss – dina nya kollegor!
Vi ser fram emot din ansökan!
Om SKL Kommentus
SKL Kommentus-koncernen består av fyra bolag; SKL Kommentus, SKL Kommentus Media, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Totalt har koncernen har ca 130 anställda. SKL Kommentus Inköpscentral har som Inköpscentral funnits sedan 2011 och är i dag en väletablerad organisation som stödjer SKLs medlemmar med ramavtal. Affärsområde Ramavtal är uppdelat i fem grupper; kategoristyrning, upphandling, hållbarhet, inköpsservice samt Stockholms Inköpscentral (STIC), där kategoristyrning och upphandling förser SKL Kommentus Inköpscentral AB med ramavtal. Läs mer om vår verksamhet på www.sklkommentus.se
Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden och vårt mål om att bli Sveriges bästa arbetsplats.