Skurups kommun söker Upphandlare med sinne för goda affärer

Arbetsplatsbeskrivning

Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.

På ekonomienheten utvecklar vi och ansvarar för kommunens upphandling, ekonomi- och löneadministration samt kunddebitering. Nu söker vi en ny kraft i vårt team, som ska vara kommunens kompetens i upphandlingsfrågor.

Arbetsbeskrivning

Vill du vara verksamheternas stöd i upphandlingsfrågor?
Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en organisation med många skiftande verksamheter. Hos oss får du möjlighet att forma, påverka och ansvara för ditt arbete. Du får roliga och varierade arbetsuppgifter.

Som Skurups enda upphandlare får du ett utvecklande arbete där du självständigt genomför kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader.

Du blir förvaltningarnas och bolagens expert och nyckelperson i inköps- och upphandlingsfrågor men kommer också genomföra specifika upphandlingar på uppdrag av verksamheterna. Du ansvar för att förbereda upphandlingar genom förstudier, men också, analysera och följa upp redan genomförda upphandlingar. Du kommer att ansvara för att utveckla upphandlingsfunktionen och hålla i utbildningar.

Du kommer också att ge information och service till det lokala näringslivet avseende upphandlingsfrågor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleexamen eller eftergymnasial utbildning med inriktning på juridik, ekonomi, inköp eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Erfarenhet av upphandlingsarbete är en förutsättning. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är lyhörd och tycker om att vara ett stöd mot chefer och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är självständig, tydlig och arbetar lösningsorienterat samtidigt som du gillar att arbeta i team. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Hos oss medverkar du till att genomföra upphandlingar med hög kvalité. Detta är en viktig förutsättning för att Skurups kommun ska kunna erbjuda bästa möjliga service till våra medborgare.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse, ange gärna önskemål.

Fortlöpande rekrytering tillämpas.

Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Tillsvidare.

Ansökan

Ansök senast: 2016-09-30
Referensnummer: A607955

Välkommen att söka tjänsten via “Sök Jobbet” i denna annons.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontaktpersoner

Ann-Christin Walmeus
Ekonomichef
0411-536014
ann-christin.walmeus@skurup.se

Marie Palmkvist
Kvalitets- och upphandlingssamordnare
0411 – 50 60 31

Facklig företrädare

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0411-536000.

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb