Partille kommun söker Kvalificerad upphandlare

Vi söker en kvalificerad upphandlare med driv och entusiasm att vara en del av Partilles nya inköpsavdelning. Du ansvarar för att planera, driva och genomföra upphandlingar som en projektledare, främst entreprenader och tjänster, men ger även ramavtal av varor och tjänster och upphandlingsstöd till övriga förvaltningar.

Detta gör du utifrån policys, riktlinjer och gällande lagstiftning. I rollen ansvarar du även för att projektleda referensgrupper och du medverkar även vid viss uppföljning av avtal. Utöver att genomföra kommunens upphandlingar, kan det även bli aktuellt att genomföra konsultuppdrag för övriga bolag i koncernen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling krävs. Eftersom Partille använder sig av systemet TendSign vid upphandling är det ett krav att du har erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem. I din roll som upphandlare arbetar du självständigt men ingår i andra sammanhang där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta kontakter är avgörande för att lyckas. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du trivs när du får arbeta med flera parallella men olika projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad i allt du gör. Dokumenterade kunskap och erfarenheter om AMA-AF, AB, ABT och ABK och dess tillämpning och projektledning är meriterande. Vidare har du god analytisk förmåga, är förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll och din kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd och ödmjuk för verksamhetens behov. Du har erfarenhet från att tidigare arbetat i en konsultativ roll.

Arbetsplatsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 37 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 800 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Partille kommun har ett digitaliseringsuppdrag och digitala tjänster ska, när det är möjligt och relevant, vara förstahandsval i kommunens kontakter med invånare, företagare och organisationer såväl som i kommunens egna verksamheter. Under våren inleds en översyn av upphandlings-och inköpsverksamheten inför införande av komplett e-handel med sikte på att ha en ”ny” och digital inköpsavdelning 2021.


 

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Erfarenhet
Erfarenhet krävs

Omfattning
Heltid

Löneform
Månadslön

Tillträde
Ansök snarast möjligt då vi kallar löpande till intervju.
Tillträde enligt överenskommelse.

Antal jobb
1

Kontakt
Maria Standar
Ekonomichef
031-792 11 94
maria.standar@partille.se

Christine Källner
Upphandlingsansvarig
031-792 21 43
christine.kallner@partille.s

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb