Region Jönköpings län, område Inköp söker Upphandlare, tjänster och Upphandlare, medicinteknisk utrustning och IT

Område inköp

Är du vår nästa kollega som är trygg i sitt yrkesval, som kan bidra med stor kunskap, och är beredd att använda sin erfarenhet i ett nytt uppdrag hos oss?

Hos oss ges du möjlighet till ett brett arbetsområde med stora kontaktytor. Du får ansvara för hela upphandlingsprocessen och avtalsuppföljningen och har stora möjligheter att påverka ditt arbete för att nå ett gott resultat. Område inköp har stor kompetens, ett gott arbetsklimat och våra uppdragsgivare ser oss som en självklar partner.

Vi jobbar inom tre olika områden, med tre olika team: Upphandling av utrustning och IT, förbrukningsartiklar och team tjänster.

Dina arbetsuppgifter

  • driva upphandlingsprojekt och formulera avtal
  • kommunicera upphandlingar och avtal till verksamheter/kunder
  • konsultativt stöd till verksamheter i upphandlings- och avtalsfrågor

Din kompetens

Upphandlare Tjänster: Du har högskoleutbildning inom juridik eller motsvarande och gärna erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete.

Upphandlare Medicinteknisk utrustning och IT: Du har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller teknik eller motsvarande och väl dokumenterad erfarenhet av inköps- eller upphandlingsarbete.

Vi söker dig som är trygg i dig själv och i din yrkesroll samt behåller ett realistiskt perspektiv och rätt fokus i situationer som kan upplevas pressande. Du tar eget ansvar i ditt arbete och driver arbetet framåt inom de ramar som finns, men vi ser även gärna att du är kreativ i ditt tankesätt. För dig är det viktigt att se resultat och alltid slutföra dina projekt.

Vår arbetsgrupp utmärks av arbetsglädje och gott samarbete och vi tror att även du kommer att bidra till att både sprida en positiv attityd i gruppen men även i relationen med våra kunder.

Vi ser att du, precis som vårt team, har starkt kundfokus och är tillmötesgående. Vidare strävar du efter att skapa engagemang och delaktighet i dina projekt och du gör vad du kan för att få kunden nöjd. Vi förväntar oss att du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och finns där för verksamheten och dina kollegor.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, liksom goda färdigheter i Officepaketet.

Körkort B är ett krav då tjänsten innebär resor inom regionen.

Omfattning

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Frågor och ansökan

Kontakta gärna inköpschef Carina Mattsson, 076-724 39 96, eller teamledare Thomas Axelsson, 070-649 71 41, för mer information om tjänsten.

Facklig kontaktperson för Vision är Carina Einarsson Jonsson, 070-342 43 98.

Sista ansökningsdag är den 12 juni. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.

Du söker till respektive tjänst via länkarna här nedan:

Upphandlare Tjänster: https://bmc.rjl.se/Modules/Recruitments/Public/?JobPositionId=20389&RefNo=S329%2f16&Source=W

Upphandlare Medicinteksisk utrustning och IT: https://bmc.rjl.se/Modules/Recruitments/Public/?JobPositionId=20390&RefNo=S330%2f16&Source=W

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster: Region Jönköpings län gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Område inköp har 17 medarbetare och upphandlar varor och tjänster för cirka 1 miljard per år. Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner inom vårt verksamhetsområde och ge kundnytta. Bra affärer är ett ledord för vår verksamhet.


Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb