Strategisk IT-inköpare till Telge Inköp

Jobbar du med IT och har erfarenhet från inköp och/eller försäljning, eller har lång erfarenhet från IT och vill gå över till inköpssidan? Vi på Telge Inköp söker nu en ambitiös, noggrann och entusiasmerande person med rätt bakgrund som vill utvecklas hos oss i rollen som strategisk IT-inköpare / upphandlare. På Telge Inköp jobbar idag 24 personer, alltid med affären i fokus, och tillsammans står vi för en total inköpsvolym om cirka 4 miljarder kronor per år.

Din dag på jobbet – strategisk inköpare
Som strategisk inköpare av IT-tjänster, mjukvaror och produkter inom IT-inköp, leder och genomför du självständigt upphandlingar, oftast i projektform. Du har en central roll i hela processen, från analys och strategi till upphandling. Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag inom många olika verksamheter. Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Arbetsdagen är omväxlande med marknadsbevakning, uppföljning av leverantörer och kundkontakt.

Dina arbetsuppgifter

  • Leda och genomföra upphandlingar enligt fastställda strategier.
  • Representera Telge Inköp i olika interna och externa forum.
  • Arbeta med ständiga förbättringar och vara delaktig i verksamhetens utveckling.

Mer om ditt nya jobb
Här finns chansen för dig med rätt bakgrund att växa och utvecklas inom inköp. I din grupp arbetar tre inköpare inom IT hårdvara, mjukvara och IS/IT tjänster samt en gruppchef. Vi är ett kunnigt gäng som alltid hjälps åt och vi jobbar hårt för att ge våra kunder bästa möjliga service. I vår leveransmodell använder vi oss av kategoristyrning. Vad kategoristyrning är och hur det fungerar berättar vi gärna mer om när vi träffar dig. Vi tillämpar årsarbetstid och det finns möjlighet att planera sin arbetstid.

Det här är du
Vi söker dig som är en driven lagspelare, som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas I rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du bör också ha ett intresse för inköpsverktyg och inte minst för att utveckla din yrkeskompetens inom inköpsområdet. Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Krav

  • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.

Meriterande

  • Relevant akademisk examen eller genomförd inköpsutbildning på yrkeshögskola, certifierad inköpare eller relevanta kunskaper inhämtade på annat sätt.
  • Erfarenhet av inköp/upphandling från näringsliv eller offentlig sektor inom IT området.
  • Erfarenhet av att arbeta med försäljning inom IT inom näringsliv eller offentlig sektor.
  • Kunskap och erfarenhet av IT inom näringslivet.
  • Kunskap och erfarenhet av offentlig upphandling (LOU).
    IT-projektledning.

Det här är vi
Välkommen till Telge Inköp – en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag och vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansök idag
Vi arbetar löpande med den här rekryteringen och vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 14 juni 2019.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Peter Lindström, gruppchef IT-inköp, 08-550 227 42. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, HR-strateg, 08-550 229 39. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Sista ansökningsdag
2019-06-14

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Telge Inköp AB är ett kommunägt upphandlingsbolag som ansvarar för alla upphandlingar inom Södertälje kommun och de kommunägda bolagen i Telge AB. Vårt uppdrag är att bedriva strategisk och operativ inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser.

Våra kunder är både kommunala verksamheter och kommunala bolag. Förutom Södertälje kommun och dess bolag gör vi även upphandlingar åt Nykvarns kommun, AB Nykvarnsbostäder, Salems kommun, Flens kommun, Katrineholms kommun, Vingåkers kommun och Gnesta kommun.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, återvinning, stadsnät, science center samt bemanning.