Upphandlare med affärsområdes- och kundansvar

Nystart efter sommaren?

Upphandling Södertörn söker upphandlare till framtidens inköpsorganisation

Erbjudandet
Dags att rensa skrivbordet? Många surdegar som ligger och gnager ? Med handen på hjärtat; vore det inte skönt att börja sommarsemestern med vetskapen om att du i höst kommer tillbaka till något nytt och spännande?

Vi erbjuder nu upphandlare chansen att vara med och forma framtidens Upphandling Södertörn tillsammans med ett gäng drivna kollegor med varierande bakgrund. Vi är i en stark utvecklingsfas och organiserar oss i affärsområden och med kundansvar. Här finns möjlighet att arbeta och utvecklas i olika affärsområden med ansvar för upphandlingar inom exempelvis områdena, vård och omsorg, lokalvård, transporter, mark och anläggning eller bygg och fastighet.

Vi är helt övertygade om att du förväntar dig löpande omvärldsbevakning och kompetensutveckling för att kunna bidra till träffsäkra leveranser. Därför deltar vi aktivt på utbildningar, konferenser och i relevanta forum.

Om du såg vår förra annons men inte tog chansen då så tycker vi att det är dags nu! Uffe saknar fortfarande några nya lunchkompisar och Saga har ännu inte fått en riktig utmaning i plankan på gymmet.

Vidare kan vi erbjuda marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, gym, flextid och löneväxling mot extra semester.

Verksamheten
Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Vidare i uppdraget ingår att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.

Verksamheten består idag av ca 25 medarbetare inom strategiskt och operativt inköp samt samordnad varudistribution. Vi bemannar kontor i båda kommunerna. Införande av en ny inköpsprocess med struktur för ökad affärsmässighet med affärsområdes- och kundansvar pågår och vi söker därför dig som vill vara med på en utvecklande förändringsresa!

Uppdraget
I uppdraget ingår att självständigt planera och genomföra upphandlingar med huvudfokus inom det egna affärsområdet, ha en nära dialog med både den egna verksamheten och kommunens leverantörer, äga och förvalta avtal samt ha ett kundansvar mot delar av organisationen. Vi ser gärna att du bidrar med dina erfarenheter och idéer till att utveckla våra rutiner, metoder och processer.

I affärsområdet kommer du arbeta fram och följa upp strategier och planering, omvärldsbevaka samt upprätta årsrapportering. Som kundansvarig kommer du att vara kontaktperson mot delar av organisationen och löpande träffa, informera, följa upp inköp samt föra dialog kring upphandlingsbehov och kanalisera dessa till affärsområdesansvariga.

Din profil
Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av att i rollen som upphandlare/inköpare genomföra upphandlingar enligt LOU eller i rollen som strategisk inköpare genomföra upphandlingar i privat sektor och som har ett brinnande intresse för upphandling.

Vi söker även dig som har en YH-utbildning med inriktning offentlig upphandling alternativt högskoleutbildning med inriktning ekonomi, juridik eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig, gärna kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet.

Det är viktigt för oss att du har ett brinnande intresse för upphandling, förståelse för rollen samt rätt personliga egenskaper för att passa i rollen som upphandlare hos oss.

Personliga egenskaper
Du är kommunikativ och social och vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar

Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en hög analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen.

För tjänsterna är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Arbetsprov kan därför komma att genomföras.

Kontakt
För mer information är du välkommen att kontakta Ingemar Jonsson, gruppchef 08-606 71 13, Susanne Pettersson, gruppchef 08-606 73 24 eller Mikael Blomberg, verksamhetschef 08-606 74 46.

Vi intervjuar fortlöpande och tillsättning kan således ske innan sista ansökningsdag. Vi ser därför gärna att du ansöker så snart som möjligt, dock senast 2018-06-25. Ansökan sker med CV, personligt brev. Glöm inte att ange indikativt löneanspråk!

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast möjligt
Löneform: Individuell lönesättning tillämpas
Antal lediga befattningar: 2
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Haninge och Nynäshamn
Län: Stockholms län
Land: Sverige


Sista ansökningsdag 2018-06-25

Referensnummer
2018/317

Kontakt
Susanne Pettersson, 08-606 70 00
Ingemar Jonsson, 08-606 70 00

Facklig företrädare
Fackliga företrädare kontaktas via växeln, 08-606 70 00

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb