Upphandling Södertörn söker Upphandlare till framtidens inköpsorganisation

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.

Erbjudandet

Blev inte hösten den nystart du hade önskat? Då kanske det är dags att göra något nytt? På Upphandling Södertörn får du möjligheten att arbeta i en bred och utmanande upphandlarroll där det finns stora möjligheter både till personlig utveckling och att vara med och forma framtidens inköpsorganisation. Du kommer till ett kompetent och drivet upphandlingsteam med varierande bakgrund.

Vi är i en stark utvecklingsfas och organiserar oss i affärsområden och med kundansvar. Just nu söker vi upphandlare med inriktning entreprenad till affärsområde Mark och Anläggning och Bygg och fastighet och som vill vara med på vår fortsatta förändringsresa.

Inom Upphandling Södertörn får du löpande kompetensutveckling och möjlighet till omvärldsbevakning. För att kunna bidra till träffsäkra leveranser deltar vi aktivt på utbildningar, konferenser och i relevanta forum. Vidare kan vi erbjuda marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, gym, flextid och semesterväxling.

Verksamheten

Upphandling Södertörn leder, samordnar och utvecklar Haninge och Nynäshamns kommuners upphandlings- och inköpsverksamhet. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Vidare i uppdraget ingår att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.

Verksamheten består idag av ca 25 medarbetare inom strategiskt och operativt inköp samt samordnad varudistribution. Vi bemannar kontor i båda kommunerna.

Uppdraget

I uppdraget ingår affärsområdes- och kundansvar. Inom ditt affärsområde planerar och genomför du upphandlingar och äger och förvaltar ingångna avtal. I affärsområdet kommer du arbeta fram och följa upp strategier och planering, omvärldsbevaka samt upprätta årsrapportering. Du har en nära dialog med både den egna verksamheten och kommunens leverantörer. Som kundansvarig ansvarar du för en strategisk dialog med delar av organisationen och fångar upp upphandlingsbehov i ett tidigt skede. I din roll som upphandlare jobbar du aktivt med att söka samordningsmöjligheter mellan kommunerna i dina affärer. Vi ser gärna att du bidrar med dina erfarenheter och idéer till att utveckla våra rutiner, metoder och processer och i rollen finns det gott om möjligheter att vara med i olika utvecklingsinitiativ.

Din profil

Vi söker nu i första hand dig som har mångårig erfarenhet av att inom ramen för LOU eller LUFS arbeta med entreprenadupphandlingar och/eller upphandling av ramavtal inom områdena bygg & fastighet och/eller mark & anläggning. Du som har erfarenhet av att genomföra upphandlingar av entreprenader i privat sektor och som har ett brinnande intresse för att utvecklas inom offentlig upphandling är också välkommen att söka.

Vi söker även dig som har en YH-utbildning med inriktning offentlig upphandling alternativt högskoleutbildning med inriktning ekonomi, juridik eller annan lämplig utbildning som kan bedömas som likvärdig, gärna kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet

Det är viktigt för oss att du har ett brinnande intresse för upphandling, förståelse för rollen samt rätt personliga egenskaper för att passa i rollen som upphandlare hos oss.

Personliga egenskaper

Du är kommunikativ och social och vi förväntar oss medarbetare som vill utveckla och utvecklas inom sitt område och som blir sporrade av höga målsättningar. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en hög analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Som upphandlare ska du kunna arbeta självständigt och med integritet och initiativrikedom fungera drivande i upphandlingsprocessen. För tjänsterna är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Arbetsprov kan därför komma att genomföras.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Upphandling Södertörn med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Rocafort Svensson på telefon 08-736 28 77. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du ansöker så snart som möjligt dock senast 2018-11-20.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast möjligt
Löneform: Individuell lönesättning tillämpas
Antal lediga befattningar: 2
Sysselsättningsgrad: 100%
Ort: Haninge och Nynäshamn
Län: Stockholms län
Land: Sverige
Referensnummer: 2018/575
Kontakt: Therese Rocafort Svensson, 070 -578 72 77
Facklig företrädare: Fackliga företrädare kontaktas via växeln, 08-606 70 00.
Sista ansökningsdag: 2018-11-20


Referensnummer
2018/575

Sista ansökningsdag
2018-11-20

Skapa en jobbevakning och få ett mejl en gång i veckan med alla lediga tjänster!
 

Prenumerera, Karriärbrev
Jag godkänner att mina uppgifter lagras (integritespolicy) *

Fler lediga jobb