Varbergs kommun söker upphandlare till avdelningen för upphandling och e-handel

Om arbetsplatsen

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 63 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 800 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Avdelning för upphandling- och e-handel i Varbergs kommun består idag av sju upphandlare, tre e-handelsutvecklare samt en avdelningschef/jurist. I Varberg har vi samtliga avtalsleverantörer anslutna till vårt e-handelssystem Visma proceedo och det är vi stolta över!

Arbetsuppgifter

Vi söker en positiv och engagerad upphandlare till vår avdelning för upphandling- och e-handel i Varbergs kommun

Då uppdragen blir allt fler, söker vi nu dig som vill ha ett stimulerande och utmanande arbete där ena dagen inte är den andra lik och din delaktighet i olika uppdrag är nödvändig. Avdelningen ansvarar för att självständigt upphandla de ramavtal kommunen behöver, men vi hjälper också våra förvaltningar och bolag med objektsupphandlingar i mån av tid. Utöver upphandlingar hjälper vi även till med att tolka avtal, hjälper till med leverantörskontakter, vi gör och hjälper till med förnyade konkurrensutsättningar, håller kurser mm. Vi möter dagligen nya utmaningar.

Kvalifikationer

• Du som har arbetat med upphandling inom offentlig sektor i några år och som fortfarande är nyfiken, social och prestigelös kommer att trivas bra hos oss
• Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, ofta självständigt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten
• Din utbildningsbakgrund är ekonom eller jurist och du har god kunskap om lagen om offentlig upphandling samt övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling
• Du har god social kompetens som innebär att du har en förmåga att kommunicera och samarbeta med många olika människor inom och utom vår organisation. Du kan läsa av vilket sammanhang du befinner dig i och anpassar dig efter det. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet. Vi gissar att du tänker brett, prioriterar med tanke och lätt hoppar mellan olika uppgifter
• Du är intresserad av samhällsfrågor och tycker att det är stimulerande att arbeta i en politiskt styrd organisation. Förmågan att leda upphandlingsprojekt och kunna hantera flera parallella projekt är en förutsättning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av entreprenadupphandling då efterfrågan här är stor
• Du ska kunna skapa dokument med MS Word och Excel

Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen ska du även bidra till att utveckla upphandling- och e-handel i Varbergs kommun.
Vi erbjuder dig både trevliga kollegor och spännande uppdrag, så du kan lugnt sluta läsa jobbannonser! Ett mer utmanande jobb kan du inte hitta.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde snarast.

Ansökan

Ansök senast: 2019-03-06
Referensnummer: A851435

Välkommen att göra en digital ansökan via ”Sök jobbet” i denna annons.

Kontaktperson

Laila Eklund, Upphandlingschef
0340-885 52

Övrigt

Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!


Sista ansökningsdag
2019-03-06

Referensnummer
A851435