Per Löwhagen har bråda dagar. Förutom att han just startat eget, Löwhagen Upphandling AB, är han mycket aktiv i sociala medier. Närmare 1 200 upphandlare, politiker, konsulter och journalister har på kort tid registrerat sig för att följa twitterflödet på @uhnyheter.
– Jag har alltid varit intresserad av tekniska saker och gillar integrationen man får idag mellan till exempel dator, mobil och diverse sociala medier och verktyg, berättar han.
Många twitterkonton startas med glöd och entusiasm för att efter rätt kort tid sina. Hur hinner du att ta dig den tid det krävs att twittra så pass flitigt?
– Har hittat ett enkelt verktyg med vilket jag snabbt kan dela de nyheter med mera som jag själv läser. Det går snabbt och enkelt – jag tycker det är roligt att dela med mig.
Ska du fortsätta?
– Ja, absolut. Så länge jag har tiden och att det känns roligt. Jag gör det här för jag tycker det är kul och intressant samt såklart även i marknadsföringssyfte för att synas.
Har du fått några reaktioner, annat än anmälningar att följa flödet, från din målgrupp?
– Jag ser att inläggen får uppmärksamhet, men överlag så verkar det som om de flesta lyssnar och följer. Precis som jag själv gör.
Nyligen sjösatte Per Löwhagen även en blogg. Han berättar att syftet med Praktiskupphandling är att öppna för lite längre inlägg om upphandlingsrelaterade ämnen som sedan kan länkas ut på diverse sociala medier som Twitter, Linkedin och Facebook.
Säkert att det här inte tar jobbtid?
– Det går att schemalägga tweets och bloggposter, så det går garanterat aldrig ut över kunderna.
Konsulten som alla följer
Per Löwhagen är förmodligen landets mest följda upphandlingskonsult. På kort tid har hans rappa nyhetsuppdateringar samlat närmare 1 200 registrerade följare på mikrobloggen Twitter.
| 2014-09-24
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer