Regeringskansliet fick 49 inkomna anbudsansökningar vid upphandlingen av kommunikationstjänster. Nu är utvärderingen gjord och nio leverantörer får ramavtal.
Eva Corp, kommunikationschef vid Regeringskansliet, säger att kommunikation är ett viktigt redskap i Regeringskansliets arbete med att stödja regeringen i dess uppgift att styra landet och förverkliga sin politik:
– Därför är det viktigt för oss att vid behov kunna använda kommunikationsstöd från externa konsulter.
Det nya ramavtalet för omfattar fyra delområden. Genomförande av kommunikationsinsatser (fullservicebyrå) vanns av Gullers Grupp med Intellecta Corporate och Futurniture som tvåa respektive trea. Gullers Grupp kammade även hem området kommunikationsrådgivning före Intellecta Corporate och Reformklubben.
Utveckling och förvaltning av digitala tjänster kommer att kunna köpas från Futurniture, Intellecta och Bazooka. Fjärde och sista delområdet är webbsändning och webbteveproduktion. Där vann Shortcut Media Film före Mbrace och Creo Media Group.
Ramavtalen tecknas från den 2 juni 2015 till och med den 1 juni 2017 med möjlighet till förlängning i högst två år. Just nu råder avtalsspärr.
Regeringskansliet köper kommunikation
Intresset var stort för att hjälpa regeringskansliet med kommunikationstjänster. Efter utvärdering av 49 anbudsansökningar erbjuds nio leverantörer att teckna ramavtal.
| 2015-05-27
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer