– Vi fick inte alla tillstånd vi behövde från Länsstyrelsen och Trafikverket. Vi fastnade i diskussioner om var och hur skyltarna skulle stå. Sedan överklagades upphandlingen, säger kommunalrådet Pia Almström till Sydsvenskan och tillägger:
– Tiden sprang ifrån oss. Nu tittar vi på andra sätt att marknadsföra kommunen.
När tilldelningsbeslutet väl blev klart hade den tvååriga tidsperioden för Årets kvalitetskommun fram till 2017 redan gått ut. SKL står bakom utmärkelsen som ett sätt att premiera kommuner som levererar tjänster av hög kvalitet.
Tanken var att sätta upp två digitala skyltar vid motorvägen i höjd med Centrum Syd och det vinnande anbudet var på 2,8 miljoner kronor.
Nu återstår för Kävlinge kommun att lösa sina ekonomiska åtaganden i dialog med den tänkta leverantören
– Om företaget har haft utlägg kan de komma att begära ersättning för detta – inom rimliga gränser, säger kommunens kanslichef Mats Svedberg till Sydsvenskan.
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer