
– Vi är oerhört glada och stolta över att ha vunnit denna upphandling, säger Maria Stridh, vd för familjeföretaget Mässrestauranger.
Hon pekar på att företaget byggt upp en bred kompetens inom verksamheterna på Stockholmsmässan och i Stockholms stadshus som god plattform inför Dubaiäventyret.
-Att jobba utomlands i ny inramning blir en utmaning för oss men en spännande sådan där våra medarbetares kunskap och erfarenhet kommer väl till pass.
Världsutställningen inleds 20 oktober nästa år och pågår till 10 april 2021. Utställningen kommer att vara indelad i tre distrikt där Sverige deltar inom det område som handlar om hållbarhet.
Att kunna erbjuda festvånings- och bankettarrangemang med hållbarhetsperspektiv var viktigt i upphandlingen, som genomförts av det särskilda regeringssekretariatet Expo 2020 Dubai.
– Genom aktiva och medvetna val väljer vi i möjligaste mån miljömärkta varor, tjänster och produktionsvägar för att agera klimatsmart. Vi vågar ställa krav på våra leverantörer även om det ibland innebär att vi kan upplevas som krångliga, säger Maria Stridh.
Världsutställningen väntas locka 25 miljoner besökare och närmare 200 deltagande länder. Den svenska satsningen bygger på samverkan mellan staten och näringslivet med en budget på 180 miljoner kronor.
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer